Motion capture v praxi

vicon.jpg

Jsou to technologie, na které se dívají animátoři buď skrz prsty, nebo s úsměvem uhýbají pohledem. Dovedu si představit staré „dvědéčkáře“, kteří by tento postup přirovanli k rotoskopii dovedené k dokonalosti. Je to něco přes dva roky, kdy byl Motion capture vypuštěn z udílení cen Akademie ze sekce animovaný film. Ono samotné vyřazení má celkem opodstatněné pozadí, které si obzlváště divák nemusí na první pohled uvědomit. Princip technologie vychází ze snímání pohybu herce např. infračervenými kamerami (liší se od technologie), který je díky identifikačním bodům umístěných na těle herce přenesen do počítače, tj. úkol animátora je v podstatě plně nahrazen hercem a herecký výkon je zcela v jeho režii. Zpracování záznamu dat je tedy ryze technické charakteru, kdy už „technický animátor“ ladí daný pohyb a velmi jemnými zákroky se snaží přizpůsobit prostředí . Zcela jistě by se našel bezpočet dalších důvodů, které k tomu právoplatně organizátory vedlo. Rozhodně jde však o dynamicky rozvíjející technologie, která v procesu nejen mamutích projektů najde uplatnění. Krátký záznam z GDS 2006 kolegy-animátora Michala Macha do úvodu a problematiky Motion Catpture najdete zde.