Střih v animovaném filmu

Budou tomu dva roky, co se na internetu objevil velmi působivý rukopis francouzského animátora Louise Clichyho na skladbu dua Édith Piaf a jejího druhého muže Théa Sarapa A Quoi ça Sert L’amour (Na co láska?). Je nasnadě, k čemu je dobré se vracet k rok staré práci. Ale jak se říká, dobré je stálé a u této práce to platí dvojnásob, jelikož splňuje všechny předpoklady k tomu, aby se stala učebnicovou ukázkou bravůrně zvládnutého řemesla. Zastávám názor, že existují tři pomyslné pravidla, která dokáží animátorovi zaručit z poloviny dobrý výsledek — příběh, výtvarná stylizace a dobré načasování se střihem. Autor jde cestou kterou dobře zná. Používá vlastního rukopisu, srozumitelného střihu nadupaného geniálními nápady (povšímněme jak scény krásně navazují). Příběh neustále graduje a elegantně kreslená animace si vzávěru zahrává i s lehkým 3d, které nikoho v kreslené podobě neuráží, ba naopak, dává celému ději nový prostor. Absence nesrozumitelných symbolů, zbytečných záběrů tak činí dílo s charakteristickým projevem chansonu přímo geniální, chce se mi říci Bravo!

P.S. Kdo neoplývá vrozeným citem pro střih, vřele rád ho odkáži na stránky knihovny Famu.